Herzlich willkommen in unserem Gästebuch!

Zum Eintragen hier klicken.

Zeige Einträge 1 bis 12 von 143

Seite: (1) [2[3[4[] [»]

Name Kommentar

s IP angucken


erstellt am 01. Juni 2019 um 19:17 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hallo Endurion,

vielen Dank für Deine spannenden und spaßigen Spiele und Deine Zeit, die Du reingesteckt hast.

Schön, das es auch heute noch Freunde des C64 gibt.

Vielen lieben Dank.

Michael



Kommentar von Endurion:
Danke für das Kompliment!
Ich freue mich immer über Feedback fröhlich


Darkerrors E-Mail Adresse Darkerrors Homepage s IP angucken


erstellt am 23. Mai 2019 um 20:22 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hallo Endurion,
Ich möchte mich bedanken für deine geniale C64Studio...
Ist richtig S.U.P.E.R
Danke deine IDE bin ich dabei ein remake von ne alte c64 spiele zu schreiben.
Und deine Soulless ist eine super tolle game... herzlichen Dankeschön für alles.
Mit freundlichen Grüßen
William



Kommentar von Endurion:
Danke schön, freut mich, wenn es gefällt fröhlich


s IP angucken


erstellt am 27. April 2019 um 10:40 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Ich gratuliere dir zu diesen tollen Spielen und ausgezeichneten Werken! cool
Grüsse aus Ungarn,
Bunny265


Kommentar von Endurion:
Danke schön!


Madpuppets E-Mail Adresse s IP angucken


erstellt am 04. April 2019 um 15:33 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
oops. ignore that last comment. I don't read german fröhlich

Just wanted to say big thanks for making c64 studio. This is fantastic and I'm gonna have a lot of fun with it.



Kommentar von Endurion:
Glad you like it fröhlich

Constructive critique and feedback is always welcome!


The Highlanders E-Mail Adresse The Highlanders Homepage s IP angucken


erstellt am 05. März 2019 um 23:41 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hi Georg,

Quick question. I installed a new hard drive and now C64Studio has moved from its original location on C: to a new drive letter. When I start it says no tools are set up. Where does C64Studio keep this information?

Thanks,
Wouter


Kommentar von Endurion:
It depends on whether you set to use portable mode or not.

In non-portable mode the settings are stored in the user's app data path under GR Games/C64Studio/1.0.0.0 (1.0.0.0 is hard coded to avoid settings going missing on an update) in settings.dat

In portable mode the settings.dat is locally to the executable.


Wouter Bovelanders E-Mail Adresse Wouter Bovelanders Homepage s IP angucken


erstellt am 16. Februar 2019 um 15:17 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hey Georg,

I have a feature request for C64Studio, although it might also be considered as being too much for just a feature.

Right now I'm doing a lot of code comparisons of different versions of one .asm file. There are loads of tools available for that task (I'm using Meld) but none of them integrate with C64Studio. Do you think there's merit in building code comparison into the IDE? Even if the function was limited to only indicating which lines had changed.

Cheerio!
Wouter


Kommentar von Endurion:
Hi Wouter,

Interesting idea. It is, as you said, a rather sophisticated feature. It seems pretty much to fall into another request, Git (version control) support.
I've pondered it, but never got around doing it actually. There are really not many resources on how to properly implement something like that.

I'll put it on the list, but rather as an addon to version control, not standalone. I could never compete with something like WinMerge, which are specialized to this. But as feature addon to version control I can really see the benefit.

Thanks for the feedback and the idea!
Best regards,
Georg


John Storms E-Mail Adresse s IP angucken


erstellt am 02. Januar 2019 um 2:37 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hi, just wanted to thank you for the great tool and all the work done; I had an issue which I wanted to contact you on but didn't see any way to do so personally. I find that the PETSCII window when docked reverts back to being un-docked after the IDE is restarted. Just wanted to ask for this feature to be added so PTSCII window also remains docked. Thank you!


Kommentar von Endurion:
Great that you like it fröhlich

Some of the docking restoration is not working; I'm using the DockPanelSuite's internal function and I know it fails to do what it should (IMHO) - Maybe I'm also using it wrong, it's already on the list!

Thanks for the feedback!


s IP angucken


erstellt am 04. Dezember 2018 um 18:30 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Thank you Georg for documenting the binary memdump functionality of the vice remotemonitor so well in your source code!

I needed to implement the same functionality in my own program that was interacting with vice, and your comments saved me a lot of time and effort.


Kommentar von Endurion:
My pleasure fröhlich

I hope someone someday overworks the binary interface for the remote debugger. It should be able to do so much more.


Wouter Bovelanders E-Mail Adresse Wouter Bovelanders Homepage s IP angucken


erstellt am 21. September 2018 um 12:16 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hi Georg,

I would really appreciate the possibility to jump to a line number in the code. I use Meld for code comparison which often directs me to a specific line number. Right now it comes down to furious scrolling.

Thinking in broader lines, an interface to Git including the possibility to compare the HEAD to the previous commit would be super sexy. Comparing it to other IDE's (like NetBeans, PHPStorm or Visual Studio Code) that I use for work it's just about the only major feature missing from C64Studio.

But that's just day dreaming perhaps.

Cheers!
Wouter


Kommentar von Endurion:
Hi Wouter,

You're not the first to request this (git/svn integration). I'll put it on the list, but can't promise any date fröhlich


Regarding jumping to a line number, on the list with it!


Thanks for the ideas!
Georg




Wouter Bovelanders E-Mail Adresse Wouter Bovelanders Homepage s IP angucken


erstellt am 17. September 2018 um 20:21 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Thank you for version 5.8 of the IDE Georg.


Kommentar von Endurion:
Great you like it!

Any constructive critique, new feature requests or bug reports are always welcome! zwinker


Maksy Ks E-Mail Adresse s IP angucken


erstellt am 06. September 2018 um 21:49 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hallo Georg!
Auch nach Jahren f�llt mir immer wieder ein, dass Hitblock existiert. Ich danke dir nachwievor f�r die vielen vielen Stunden Spa�, die ich mit Hitblock schon vor 10 Jahren hatte!
Ich habe es mir heute auf mein Windows10 Laptop geladen und das Spiel m�chte partout nicht angehen traurig Es h�ngt sich immer wieder beim Start auf. Hast du vielleicht einen Tip f�r mich?
Ich hoffe, ich denk dieses Jahr wieder dran, hier kurz vor Silvester vorbeizuschauen. Das letzte mal wurde noch damals geschluckt, als das G�stebuch verschwunden ist

liebe Gr��e von der Mosel
Maksy


Kommentar von Endurion:
Hallo Maksy,

Sehr omin�s, vor allem, wo ich das doch auch unter Windows 10 entwickle.
Hast du das normale Setup benutzt?

Hast du evtl. in der Ereignisanzeige eine Meldung, wenn du es startest? M�glicherweise muss die Visual Studio 2015 C++ Runtime installiert werden.

Ich schaue mal, ob ich das irgendwie nachstellen kann.

Danke f�r die Info!

Gru�,
Georg


s IP angucken


erstellt am 19. Juli 2018 um 13:37 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Dear Georg,

I cannot find another way to contact you, do you permit the distribution of your games, e.g. Todd's Adventure, by third party websites such as dosgames.com?

There seems to be no licensing information on your site nor in the ZIP files or inside the game. I'm assuming that such distribution is permitted but I'd like to know for certain from you.

Your games are very nice, thanks for sharing them! fröhlich

Sincerely,
MrFlibble


Kommentar von Endurion:
Hi Todd,

They're free to spread, basically public domain. I'm fine with that.
Obviously I'd be happy if they link to my homepage, but it's not a requirement.

Hope that helps fröhlich

Best regards,
Georg

Seite: (1) [2[3[4[] [»]

Administration


Gästebuch Hauptseite | Meine Hauptseite

powered by unzes gb 3.1.1
© 2001 - 2003 by Daniel Köhler