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Luis Fernandezs E-Mail Adresse Luis Fernandezs Homepage s IP angucken


erstellt am 25. Mai 2020 um 23:29 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Please implement multi language, I can do Spanish for controls and help


Kommentar von Endurion:
Hallo Luis,
if you prefer, you can also use english. I'm not sure I understand all of these suggestions regarding categories. You want multiple categories per character?

I'm not sure what you refer to with "Lineal", maybe a screenshot to explain? You can also send me a mail if you prefer.

Doing a translation is one of the really hard tasks fröhlich
It's written without translation in mind, so there's hard coded texts all over the place. That would be a herculean task to implement now. I'll note it down, but that would surely take a few weeks of time.

Luis Fernandezs E-Mail Adresse Luis Fernandezs Homepage s IP angucken


erstellt am 25. Mai 2020 um 23:12 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten

561/5000
Hallo sehr gutes Programm, Glückwunsch
Ich spreche Spanisch, entschuldige die Übersetzung
Ich habe versucht, Kategorien zu verwenden. Ich denke, Sie sollten mehrere auswählen, z. B. mehrfarbig, und sie dann mit der Kategorie markieren.
Die Auswahlmethode kann auch durch Ziehen und Ablegen am Ende der Auswahl sein.
Sie können auch mehrere in übersprungener Form auswählen.
Es sollte ein Hinweis darauf vorhanden sein, dass das ausgewählte Zeichen zu einer Kategorie gehört.
Wenn mehrere Farben ausgewählt sind, ändert sich das Lineal nicht, um diese neuen Zeichen aufzunehmen.

Grüße Luis

s IP angucken


erstellt am 24. Mai 2020 um 11:39 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Thanks for a fast reply, sadly the v6.4.1 was the same for me.

https://i.ibb.co/sVNDDBX/Charset-editor.png


Kommentar von Endurion:
Ah, that one's new. Thanks, I will look into it, might have something to do with the DPI settings. Could you tell me, which DPI settings you have there?

s IP angucken


erstellt am 23. Mai 2020 um 20:17 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Thanks for a great utility, makes coding so much easier fröhlich

Note:
I updated to v6.4 recently, but the Charset Editor is bugged now, the edit window where you do the pixeling is like zoomed out 100x and the "char selection" is out of sync. I tried a new clean install (portable) but the bugs remains... It works in v6.3.2


Kommentar von Endurion:
Glad you like it!

Regarding the bugs, could you please try the WIP version at https://www.georg-rottensteiner.de/webmisc/C64StudioRelease.zip

That should fix those issues. If not, please reach me again!


Jeffrey Cobbs E-Mail Adresse Jeffrey Cobbs Homepage s IP angucken


erstellt am 07. Mai 2020 um 21:25 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
C64 Studio:

Great Program. I can't seem to switch to lowercase characters in Character Screen Editor, nor can I clear the screen editor.

Not a big deal, I can use another way to make a screen. Just thought I'd mention it.

Jeff




Kommentar von Endurion:
Hi Jeff,

Thanks for the feedback!
Regarding lower case, in the Import/Export tab is an option "Default lower case". There is no way to switch between upper/lower case on an existing screen though. Unless you're using the default character sets, then the buttons "Default lower case" and "default upper case" should do what you want.

Yeah, there's no clear screen directly. You could use the box paint tool and fill the screen with blanks. I'll put it on my TODO list though!

Regarding games, a clear screen is not always a space zwinker

Thanks!



s IP angucken


erstellt am 05. Mai 2020 um 0:04 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Port for mac os needed !



Wouters E-Mail Adresse s IP angucken


erstellt am 02. Mai 2020 um 18:57 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hi Georg,

In the help file for the !TO directive it is mentioned that "ULTIMAX8KCRT" is a valid target type. However, when using that the output mentions that it is not supported. ULTIMAX8CRT (notice the missing K) is however supported.

Cheers,
Wouter


Kommentar von Endurion:
Ah, thanks, will be fixed! fröhlich


Jeffrey Cobbs E-Mail Adresse Jeffrey Cobbs Homepage s IP angucken


erstellt am 30. April 2020 um 18:23 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Thanks so much for making C64 Studio. It's a very well written program and it makes programming for the Vice C64 emulator a joy!

I'd fumbled around to get Vice working on my PC. After that I managed to find an old assembler I use to use back in the day (Abacus Assembler 64). That was all well and good, but slow. So I decided to look around and see if there was a way to write 6502 assembly on a PC. That's when I found your program. It's more than I hoped for.

I'm glad you're still maintaining it. I'm glad it's free.

I hadn't programmed in 6502 assembly in decades. But when I started writing in it again, it came back like it was yesterday. Old mnemonics, memory addresses and favorite pokes. It was great!

Thanks again, and all the best to you!
Jeffrey Cobb



Kommentar von Endurion:
Thanks for the feedback, I'm glad you like it fröhlich


Wouter Bovelanders E-Mail Adresse s IP angucken


erstellt am 29. April 2020 um 8:42 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hi Georg,

Hope all is well. I'm back to spending some time with your old Supernatural code and I have a small feature request.
I miss the ability to jump to a line number in the code. Since I use a code comparison tool very often, my easiest way of locating a change in the code is often by line number. If I could CTRL+G to it, that would be very helpful.

I noticed in your 6.4 release notes that you have enabled exporting labels to support the C64 Debugger. But I haven't been able to make it work. Frankly, I can't get the debugger to start a prg off the command line. Do you have any tips on how this may work?

Thanks!
Wouter


Kommentar von Endurion:
Hi Wouter,

I've added C64Debugger as another tool in the preferences, with these settings:

https://www.georg-rottensteiner.de/webmisc/C64Studio-C64Debugger.png

Christoph Lindens E-Mail Adresse s IP angucken


erstellt am 14. April 2020 um 16:23 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hallo Georg,

ich habe Version 6.4 installiert und bekomme mit keiner Vice Version den Debugger vernünftig zum laufen.

Mein Problem ist: Die Breakpoints werden nicht berücksichtig, das heißt das der Debugger nicht anhält.

Ich habe das mit vice3.4 (primär) vice3.3 und vice2.4 probiert. Keinerlei unterschied.

Mir ist auch aufgefallen:
Wenn ich den Breakpoint setze (klick auf die Zeilennummer bzw. rechtsklick add breakpoint) hat das nicht zur Folge, daß in der Breakpoint Liste ein Eintrag ensteht.

Wenn ich während das Program läuft auf Pause in den DebugTools drücke, dann hält die Ausführung auch an, ich kann dann die Register sehen und auch steppen. Aber die Breakpoints funktionieren nicht, auch nach dem pausieren nicht.

Hast Du da irgendwelche Ideen?


Kommentar von Endurion:
Hi,

Ich vermute, du hast mich im Forum schon drauf angesprochen? Ich habe festgestellt, dass C64Studio die Breakpoints nur bei Dateien innerhalb von Projekten richtig behandelt. Bei nur direkt geöffneten Dateien klappt das nicht.

Das ist im letzten Commit gefixt, eine WIP-Version gibt es unter https://www.georg-rottensteiner.de/webmisc/C64StudioRelease.zip

Ich hoffe, das hilft fröhlich

s IP angucken


erstellt am 04. April 2020 um 5:48 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hi Georg,

I have hit a wall, please help.

how do I convert .SID Files into .BIN files, suitable for playback in c64 studio?.

thanks


Kommentar von Endurion:
You have to know the SID file format, this link may help:

https://www.hvsc.c64.org/download/C64Music/DOCUMENTS/SID_file_format.txt

The SID file format has a header, usually fixed length, followed by the actual player. Careful! Some SIDs have a lot more data stored than they actually need; when the SID player and data is spread throughout the memory.

If you're lucky you have a fixed length header, so it might work like this:

!bin "mymusic.sid",,$7c+2

$7c is the data offset for version 2, plus 2 bytes for the loader address.

What's left is calling the routine. Usually the players have one song init jump, and one update jump. You can look at the header or any SID player should show you these values. Then it's down to (usually! may not apply to your specific SID!)

lda #songnumber
jsr MUSIC_INIT

and every frame
jsr MUSIC_PLAY

Hope that helps!


s IP angucken


erstellt am 22. März 2020 um 10:32 Uhr MEZ   Eintrag löschen  Kommentar hinzufügen  Eintrag bearbeiten
Hi Georg,

I have accidentally deleted my .asm file. I only have the .prg file, which is protected by

; BASIC Loader

*=$0801 ; 10 SYS (2064)

!byte $0E, $08, $0A, $00, $9E, $20, $28, $32
!byte $30, $36, $34, $29, $00, $00, $00

; Our code starts at $0810 (2064 decimal)
; after the 15 bytes for the BASIC loader

and it come up as sys (2064) on VICE bootup:

HOW CAN I EXTRACT THE .ASM FILE FROM .PRG FILE?

you help will be greatfull.

thanks

Syed




Kommentar von Endurion:
Hi,

You can try with the Disassembler, in C64Studio, Tools->Disassembler.

Load the .prg. The disassembler should be able to auto-detect the SYS code and start with $0810 as first jump address. If it doesn't add $0810 as "jump to" label.
It tries to follow any jmps or jsrs. If you know of any code that is not detected you need to add "jump to" labels with their addresses. You can look at the disassembly in the left window and check if everything was properly detected.

Obviously all variables/label names are gone, so there's a bit of work a head.

Hope that helps somewhat.

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